Dekarbonizace vstřiků u naftových motorů
Dekarbonizace vstřiků u naftových motorů
Neopomenutelný segment celkového agregátu naftového motoru, který je nutno v trilogii sání/vstřikovače/olejový prostor, dekarbonizovat, jsou právě vstřikovače, u kterých je nutno atakovat chemii pro odstranění karbonu, což je již dnes ve velké míře možné řešit i přímo majitelem auta, a to bez nutnosti návštěvy odborných servisů.
Uživatelská dekarbonizace vstřikovačů
Osvědčené BG 245 je ve velkém používáno mnoho majiteli a má ty nejlepší reference. Vždy doporučujeme alespoň použití množství 3 plechovek 325ml, či balení 946 ml, aby se co nejvíce vyčistilo to, co se za tisíce kilometrů nahromadilo. Jedno balení 325 ml sice pomůže, ale celý problém nevyřeší. Tudíž v první fázi vždy doporučujeme použít 946 ml balení a balení 325 ml pak aplikovat při každé výměně oleje, aby se preventivně odstranilo to, co se za 15tkm v celé soustavě nahromadilo. Je zde vcelku zásadní jakou naftu a aditiva majitel vozu používá, od čehož se i odvíjí následné zanášení / nezanášení vstřikovačů.
Jízdní režim pak u BG 245 je ideálně kombinovat a občas vozu dopřát u rychlostních stupňů 3-4, ideálně do kopce, vysokých otáček kolem 4000 rpm, aby se odbourané části ze vstřikovačů mohly dostat ven. Chemie pak i dobře působí, když auto tzv. odpočívá, tzn. třeba přes noc, kdy chemie zůstává na vstřikovačích a rozpouští se, tak ráno během jízdy může vstřikovače a spalovací komoru nadobro opustit. Je tedy zažitá fáma, že je tato chemie určena především na dlouhé tratě, je to spíše naopak - působí při vypnutém motoru, působí při běžném režimu motoru a nejlépe odchází pod občasným plynem. BG 245 je mísitelné s prémiovým palivem - jde o to, že tato chemie má vyšší bod hoření, tudíž neprohoří a putují systémem, aby mohla čistit, tudíž jim aditivum nevadí a nijak ho neomezuje v činnosti a účinnosti. Každopádně je vždy ideální BG 245 aplikovat do samotné nafty bez aditiv.
V případě, že majitel auta pak podchytí správné palivo a aditiva, je toto BG pak spíše pocitové, protože kvalitní aditiva, která jsou u nafty BG 232, 225 a 238, nikdy nedovolí, aby se systém zanesl, spíše ho neustále čistí. I tak ale tento produkt zařaďte do pravidelné očisty v rámci výměny oleje v rámci základního setu pro dekarbonizaci Vašeho vozu, který ho udržuje v perfektní čistotě.
Odborná dekarbonizace vstřikovačů
Pochopitelně tím nejrychlejším a nejsilnějším způsobem vyčištění vstřiků, je odborná dekarbonizace v BG Centru, kdy se odlišná chemie připojuje přímo na palivovou lištu a auto po dobu 30 min jede pouze na tuto chemii, která vyčistí nejen vstřiky, ale stejně jako u dekarbonizace sání, opět útočí na spalovací komoru, ventily, jejich sedla a i horní část válců, kde právě odstraněním karbonu z válců, se navrací nejvíce výkon.
Je to zapříčiněno tím, že nános karbonu ve válci způsobuje zvýšení tlaku a tím dochází v nevhodném okamžiku k detonačnímu spalování, což vede ke snížení komprese a tudíž i celkovému snížení výkonu motoru. Tento jev se nazývá LSPI - Low Speed Pre-Ignition. Samotný stav ventilů, jak je často prezentováno fotkami o jejich vyčištění, není až tak "úplně zásadní". Spíše poukazuje na stav zanesení jako takového. Pochopitelně to nesmí být příliš zanesené a ventily musí mít plný rozsah pohybu - to je ale již ze soudku dekarbonizace sání.
V případě, že zákazník chce tedy dekarbonizovat vstřikovače nejrychlejší metodou, navštěvuje naše BG Centrum, kde mu pomocí speciální neprodejné chemie vstřikovače dekarbonizujeme.
Co u nás získáte?
- okamžité vyčištění vstřikovačů odbornou chemickou cestou
- vyčištění za chodu motoru bez nutnosti demontáže vstřikovačů
- přidání chemie BG na dočištění vstřiků následnou jízdou i
Jak to děláme?
U nás není nic tajemstvím, razíme myšlenku, že zákazník musí vědět co se na jeho voze odehrává. Ani na samotném postupu není nic tajemstvím. Pojďme se tedy podívat na základní kroky postupu.
- odpojíme přívodní hadice do naftového filtru
- v případě zájmu majitele naftový filtr vyměníme (není součástí ceny)
- vyřadíme z provozu přísun nafty z nádrže vozu
- připojíme přístroj naplněný speciální chemií BG přímo na lištu a zahájíme cca 30 min proces, kdy motor běží výhradně na tuto chemii
- do nádrže přidáme chemii BG na dočištění vstřiků následnou jízdou (není součástí ceny)
- vůz projde diagnostikou pro kontrolu systému
V čem zásadně spočívá dekarbonizace vstřikovačů?
Chemie BG atakuje zahřáté vstřikovače, kde dochází k okamžitému rozpouštění úsad, díky čemuž vstřikovače začnou opět tzv. prášit jak mají. Toto je jejich nejzásadnější funkce, protože zanesené vstřikovače špatně rozprašují palivo,
vznikají větší kapky, které prohoří pouze na jejich obalu, ale neprohoří skrz, díky čemuž se zanáší spalovací komora neprohořelým palivem, vytváří se tak úsady, korekce vstřikovačů jsou mimo svojí mez, zvyšuje se spotřeba a snižuje se výkon motoru.
Aplikací
touto chemií se tyto problémy vyřeší a vstřikovače začnou fungovat opět tak, jak mají. Pochopitelně nic není všemocné a záleží na stavu vstřikovačů, jejich těsnění a bohužel některé jsou na hranici své životnosti a nezbyde majiteli nic jiného, než je vyměnit. Obecně
ale máme vyzkoušeno, že do nájezdu 250 tkm se problém vyřeší bez problémů právě pouze odbornou dekarbonizací.
Pokud si chcete přečíst o obecné problematice karbonu, poté klikněte zde.
Pokud si chcete přečíst o dekarbonizaci naftového motoru, poté klikněte zde.
V případě zájmu o provedení dekarbonizace vstřikovačů nás neváhejte kontaktovat
Fotogalerie